Pel que fa a la teoria bàsica sobre el que s'entén per crear un objecte en 3D amb la finalitat d'animar-lo o usar-lo en un videojoc, podeu llegir l'apartat 2 del document Diseño y creación de un personaje 3D para un videojuego o animación. Aquest document és un treball de fi de màster universitari, i en l'apartat que us proposo (2. Contextualización) es presenten els conceptes bàsics que cal tenir en compte per entendre de què va la creació 3D orientada a l'animació de personatges. Es un apartat descriptiu i no entra en qüestions tècniques (no és un tutorial).
Inicialment havia proposat l'ús del programari Blender per dur a terme la part pràctica de la creació 3D. Blender és OpenSource i porta bastants anys en funcionament, de manera que té una bona reputació quan es busquen solucions no professionals. Tanmateix, en els últims anys han aparegut altres entorns de creació que potser seran més fàcils d'utilitzar (Unity, per exemple). La setmana que ve, després de l'estudi teòric, acabarem de decidir cap a on orientem el treball pràctic.